Produsele alimentare pot
fi ambalate si neambalate. Cele neambalate sunt selectate pe baza
caracteristicilor lor (prin intermediul
vazului,mirosului,gustului,auzului si pipaitului).
Produsele neambalate
- Prin vaz percepem forma,aspectul si culoarea produsului
- Senzatiile auditive sunt exprimate prin sunet si zgomot
- Senzatiile olfactive sunt exprimate prin miros
- Pipaind stabilim daca produsul este aspru sau neted
- Gustul produsului poate fi dulce,acru,sarat,amar
Produsele ambalate
Ambalajul
are rol de protectie si contribuie la dezvoltarea gustului
cumparatorului pentru frumos si asigura integritatea produsului prin
constructia sa.Ambalajele se pot confectiona din hartie,material
plastic,lemn,sticla,metal,textile etc.
Informatiile de pe ambalaj cuprind:
- elemente de identificare-denumirea produsului,denumirea fabricii si emblema acesteia,cantitatea ambalata etc. Mai vezi Etichetarea mărfurilor alimentare
- elemente de informare-compozitia produsului ambalat,indicatii de utilizare sau pastrare,data fabricatiei,termenul de garantie etc.
- codul cu bare format din linii paralele sub care se afla si cifre care semnifica tara de origine a produsului,numarul de control al codului etc.
Comentarii
Trimiteți un comentariu